مهاجرت به عمان و اخذ ویزا عمان در سال 2023 فارس مهاجر-کمک مهاجرت

مگر اینکه یکی از والدین مخصوصاً پدر عمانی بوده و یا هر دو والد بدون تابعیت باشند. به صورت میانگین دستمزد ماهیانه پزشکان عمومی در عمان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ ریال عمان و پزشکان متخصص بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ ریال عمان می‌باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه سایر کشورها ماننداستخدام پزشک مجله خبری مهاجرت در انگلستان 2023نیز کلیک کنید. نوع حکومت کشور عمان سلطنت مطلقه است و فرمانروایی آن پادشاهی بی‌چون و چراست اما پارلمان نیز تا حد کمی در قانون‌گذاری این کشور نقش دارد. ویزای عمان برای شهروندان ایرانی به‌صورت ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت صادر می‌شود.

ویزای عمان برای اتباع ایرانی

به‌طورکلی افراد می‌توانند از سه طریق سرمایه‌گذاری در کشور عمان ، به این کشور مهاجرت نمایند. یکی دیگر از روش‌ های مهاجرت به عمان، تولد فرزند در خاک آن کشور است که البته این موضوع در برخی کشورها رایج است و برای فرزندی که در آن کشور به دنیا می‌آید امتیازاتی تعلق می‌گیرد. در اقامت از طریق تحصیل نیز متقاضی بعد از گرفتن مدرک تحصیلی ، در صورت یافتن شغل میتواند اقامت موقت دریافت کند و این اقامت در صورت تمایل کارفرما می‌تواند تمدید شود. روابط مثبت کشور عمان با کشورهای همسایه که موجب رونق سرمایه‌گذاری کشورها در عمان شده است. طول دوران تحصیل در کارشناسی عمان معمولا بین ۳ الی ۴ سال ، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره دکترا 2 تا 4 سال طول می‌کشد. بنابراین برای تحصیل در دوره کارشناسی در عمان تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵/۵ تا ۶ ، در مقطع دکترا نمره 7 و در دوره کارشناسی ارشد در حد نمره 6 ونیم لازم است.

شهرهای مهاجر پذیر در کشور عمان کدام اند؟

برای اخذ ویزای همراه، متقاضی باید ثابت کند که میزان درآمد او در کشور عمان حداقل حدود 300 ریال در ماه است. به عبارتی دیگر، متقاضی باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی همراهان خود در کشور عمان را دارد. همچنین متقاضی باید با ارائه سند اجاره مسکن، ثابت کند که دارای مکانی برای اقامت در کشور عمان است. ارزیابی تجربیات افراد در خصوص مهاجرت به عمان نشان می دهد که در حال حاضر بهترین روش برای سرمایه گذاری و مهاجرت به عمان ثبت شرکت در این کشور است. اکثر درخواست های تایید شده در این کشور حائز دریافت ویزای ده ساله یا کمتر شده اند.

آیا قصد مهاجرت به عمان را دارید؟ عمان یک مقصد ایده آل برای مهاجرت است و هر ساله مهاجران بسیاری را به سوی خودش جذب می‌کند. مهاجرت به عمان شما را به گوشه‌ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می‌برد. هنرمندانی که قصد شرکت در رخداد ها و نمایشگاه های بین المللی در عمان را دارند می باسیت برای ویزای توریستی عمان اقدام کنند. دولت کشور عمان برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی در بزرگسالان در نظر گرفته و به کمک آن ها قصد دارد نرخ بی سوادی در بزرگسالان را کاهش دهد. و پر کردن مشاغلی که در آینده گسترده‌تر هم خواهد شد، نیاز به نیروی کار دارد و عمان، چاره‌ای جز جذب نیروی انسانی از سایر کشورها نخواهد داشت.

  • نوع حکومت کشور عمان سلطنت مطلقه است و فرمانروایی آن پادشاهی بی‌چون و چراست اما پارلمان نیز تا حد کمی در قانون‌گذاری این کشور نقش دارد.
  • تنها در صورت دعوتنامه است که می‌توانید درخواست ویزای کار به این کشور را داشته باشید.
  • بازار کار بیشتر مشاغل در عمان بسیار عالی است؛ به طوری که فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای افراد متخصص در این کشور وجود دارد.
  • با کمک ما (موسسه دنیای فردا فارس مهاجر) به آسانی مهاجرت کنید.
  • نکته ی دیگه ای که در خصوص ازدواج باید بهش توجه داشت، اینه که هر دو طرف باید حداقل ۱۴ روز قبل از مراسم ازدواج شون در کشور عمان حضور داشته باشن.

همچنین شرایط اخذ اقامت کشور عمان را از طریق مهاجرت به عمان برای شما توضیح دادیم. امید است توانسته باشیم با تهیه این مقاله به سوالات شما درباره مهاجرت به عمان و شرایط و راه های آن توضیح داده باشیم. همچنین شما می توانید نظرات یا سوالات خود را در پایین این مقاله بنویسید یا در قسمت سوالات مهاجران در سایت بپرسید. مهاجرت به عمان از روش کار ، از انواع مهاجرت به این کشور محسوب میشود که متقاضیان بسیاری همراه خود دارد برای مهاجرت از این روش ، میبایست یک کارفرما ، از شما دعوت به عمل اورد که به عمان بروید . فقط در صورت وجود دعوتنامه میباشد که قادر هستید درخواست ویزای کار به این کشور را ارائه دهید .

اقامت کاری عمان در واقع نوعی اقامت موقت به شمار می‌رود و قابل تمدید است، اما فرایند دشواری دارد. باید اشاره کرد که از طریق مهاجرت کاری به عمان امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور عمان وجود ندارد. چرا که به طور کلی کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه، به اتباع خارجی اقامت دائم و تابعیت کشور خود را نمی‌دهند.

مزیت های مهاجرت به عمان

کشور عمان دارای مردمی بسیار مهمان نواز و خون گرم می باشد به گونه ای که شهروندان این کشور بسیار از مهاجران ایرانی استقبال می کنند. موسسه ملک پور، هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد. این مطلب صرفاً جهت بالا بردن اطلاعات شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد. عمان در سال های اخیر تلاش کرده با همسایگان خود روابط مثبتی داشته باشد تا از این طریق کسب و کار اقتصادی خود را توسعه دهد و سرمایه گذارانی از سر تا سر جهان به دست آورد. در سال های اخیر در کشور عمان اقتصاد به شدت رشد کرده است و دستاورد های فوق العاده ای چون ساخت بزرگراه، بیمارستان های مدرن و دانشگاه ها در این کشور رخ داده است.

با این حال کشور عمان برنامه منسجمی برای مبارزه با بیسوادی در نظر گرفته است. مهم‌ترین دانشگاه این کشور دانشگاه ملی آن است که به نام سلطان قابوس شهرت دارد. در سال‌های گذشته دولت عمان استخدام نیروی کار غیر عمانی در 90 شغل را ممنوع اعلام کرد تا افراد عمانی بتوانند وارد بازار کار شوند. از همین رو کشور عمان با کمبود نیروی کار در بسیاری از مشاغل روبه‌رو شد. وزارت کار و اتاق بازرگانی کشور عمان در سال 2022 تعدادی از مشاغل را اعلام کرده است که با بیشترین کمبود نیروی کار مواجه هستند. باید اشاره کرد که سند اجاره می‌تواند به نام کارفرما بوده و یا نام خود متقاضی به عنوان مستاجر ثبت شده باشد.

این قضیه سبب شده است که تاجران زیادی برای توسعه کار خود به این کشور بیایند. این کشور در زمینه های نفتی و گردشگری زمینه های فعالیت بسیاری دارد و می تواند برای سرمایه گذاری نقطه بسیار مثبتی باشد. نوع حکومت کشور عمان به گونه ایست که پارلمان در این کشور نقش اندکی در قانون گذاری و بازرسی دارد. جمعیت کشور عمان در آخرین سرشماری ها 4 میلیون و 975 هزار نفر تخمین زده شده است.