همه چیز درباره ی مهاجرت به عمان آکادمی بیات-کمک مهاجرت

اما به طور کلی سطح کیفیت و هزینه‌های زندگی در عمان به نسبت میزان درآمد در این کشور، بسیار مناسب است. بیشتر فرصت‌های شغلی در کشور عمان در حوزه مشاغل علوم پزشکی، فناوری اطلاعات و مشاغل فنی مانند جوشکاری هستند. از جمله مشاغل پرطرفدار در این کشور می‌توان به داروسازی و غواصی اشاره کرد. بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به مهاجرت، ابتدا با مزایای کار در عمان آشنا شوید و سپس تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت بگیرید. که البته بهترین روش برای سرمایه گذاری و مهاجرت به عمان ثبت شرکت در عمان می باشد.

  • نکات مهم مهاجرت به عمان ، مقایسه ی بسیاری از شرایط این کشور با کشور های اروپایی و امارات و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار و سرمایه گذاری در این کشور، به صورت کامل در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.
  • همچنین باید به کارفرما ثابت کنید که در شغل مورد نظر متخصص هستید و مهارت کافی در انجام آن دارید.
  • اخذ ویزا جهت مهاجرت به عمان، مرحله‌ای از مهاجرت به این کشور است.
  • موقعیت جغرافیایی مناسب عمان و ارتباطات با سایر کشورها از طریق مسیر دریایی.

به طور کلی این سری از متقاضیان می‌توانند از دو نوع ویزای کار در عمان استفاده نمایند. گزینه اول ویزای استخدامی عمان است که مختص افرادی است که قصد استخدام شدن در این کشور را دارند. مورد بعدی ویزای اقامت برای استفاده از همراهان و همینطور اعضای خانواده فرد متقاضی کار است. همچنین زنی که همسر عمانی وی فوت شده یا از او طلاق گرفته در صورت داشتن شرایط ذکر شده و عدم ازدواج مجدد با فردی غیر عمانی می تونه تابعیت این کشور رو دریافت کنه. دولت عمان در زمینه اخذ اقامت عمان از طریق ازدواج قوانین خاصی داره.

جهت دریافت ویزای عمان در شرایطی نیاز به حضور شخص متقاضی در سفارت نیست و اگر فردی قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارد، می تو… با استفاده از این ویزا، فرد خارجی فرصت دارد به مدت ماه در عمان به جستجو فرصت شغلی مورد نظر خود باشد. لازم است بدانید در طی این دو ماه، فرد متقاضی می تواند به عمان رفت و آمد داشته باشد یعنی در طی این مدت محدودیت رفت و آمدی برای فرد متقاضی وجود ندارد. از آنجا که ریسک این ویزا بالا است، هیچ گاه اخذ این ویزا برای متقاضیانی که قصد کار در کشور عمان را دارند، پیشنهاد نمی شود.

افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌های عمان درس بخوانند و مدرک کارشناسی ارشد خود را از این کشور اخذ نمایند باید نمره زبان در حد آیلتس 6.5 داشته و همچنین مدارک تحصیلی دیپلم 12 ساله خود را به همراه مدرک کارشناسی ارائه دهند. مهاجرت به عمان مزایای زیادی دارد از جمله بالا بودن امنیت در عمان، تعداد بالای مهاجرین ایرانی در این کشور، خدمات درمانی و بهداشتی در سطح بالا، پایین بودن آمار جرائم و نزدیکی به ایران. در میان این مزایایی که نام بردیم، شاید یکی از مهمترین معایب آن سختگیری بالای عمان در دادن اقامت دائم به متقاضیان خارجی است. برای کار در عمان باید توجه داشته باشید که حقوق پرداختی به کارگران نسبت به دیگر کشورها پایین‌تر است. تمام داوطلبان گروه های پزشکی اعم از تکنسین های درمان، پزشکان و متخصصان، جهت دریافت ویزاری کار عمان باید پروسه دیتافلو را انجام دهند. لازم به ذکر است این پروسه امری حساس و نیازمند تجربه و پیگیری می‌باشد تا در نهایت به مرحله تایید برسد.

۵) ویزای کاری

از سوی دیگر اخذ پاسپورت و تابعیت کشور عمان اصلا کار ساده‌ای نیست و در واقع می‌توان گفت که اخذ پاسپورت عمان امری غیرممکن به نظر می‌رسد. لذا بهتر است قبل از هرگونه اقدام و تصمیم گیری برای مهاجرت عمان با وکلای معتمد و مجرب در این زمینه مشورت کنید. مجله خبری مهاجرت اخذ ویزای کار عموماً هزینه کمتری دارد و از آنجایی که حقوق دریافت می کنید، هزینه پرداختی با سرعت بیشتری به شما باز می گردد. امکان تمدید اقامت موقت در کشور عمان وجود دارد اما نمی‌توان اقامت دائم این کشور را از طریق مهاجرت کاری به دست آورد.

تحصیل در آلمان

در صورتی که فرد متقاضی و کارفرما به توافقی نهایی رسیده باشند و قرارداد بین آن ها امضا شده باشد، با تغییر ویزا توریستی به ویزای کار عمان که اعتباری 2 ساله دارد، فرد می تواند در عمان مشغول به کار شود. زمانی که کارفرمایی عمانی، قبول می کند تا با مسئولیت خودش شخصی خارجی وارد کشور عمان شود و به دنبال فرصت شغلی برای خود بگردد، آن فرد خارجی می تواند ویزای جستجو کار عمان را دریافت کند. این کشور که زیر نظر حکومتی سلطنتی اداره می شود، مدتی است که برای جذب نیرو کار ماهر، سیاستی مبنی بر جذب مهاجران خارجی به کشور خود را در پیش گرفته است تا افراد توانمند بسیاری تحت عنوان مهاجرت کاری، به عمان مهاجرت کنند. به این منظور دولت عمان سعی کرده است، در طی چندین سال کشور خود را به سمت رشد و پیشرفت سوق بدهد که موفق هم شده است و در طی چند مدت گذشته، عمان رشد قابل توجهی را در صنایع مختلف، فرهنگ و حتی اقتصاد داشته است. یک نکته مثبت برای ویزای کار عمان این است که بخش زیادی از کار به عهده کارفرمای متقاضی خواهد بود. کارفرما می‌بایست کلیه هزینه های مربوط به شغل و همینطور سایر شرایط را متقبل شود.